Skip to content

Achterstand

Heeft ZVH vijf dagen ná de eerste dag van de maand de huur nog niet ontvangen dan nemen wij contact met u op. We bellen, sturen e-mails, sms-berichten en/of brieven om u eraan te herinneren de huur te betalen.

Wij sturen ook betalingsherinneringen in de vorm van AcceptEmails; digitale acceptgiro's. U kunt dan betalen met iDEAL binnen de vertrouwde bankomgeving. Wanneer u een AcceptEmail gaat betalen zult u zien dat bedrag, betaalkenmerk en rekeningnummer al zijn ingevuld voor uw gemak. Bij het dan nog niet betalen ontvangt u een brief met het bericht dat de wettelijke incassokosten in rekening worden gebracht en gaat de vordering naar de deurwaarder. 

Oplossen

Laat de achterstand daarom niet oplopen. Neem bij een betalingsachterstand zo snel mogelijk met ons contact op. We kunnen dan meedenken over een eventuele oplossing om de achterstand in te lopen of u in contact brengen met hulp biedende instanties. 

Als u een huurachterstand heeft, kunt u onder bepaalde voorwaarden bij ons een betalingsregeling afsluiten. U kunt dan de betalingsachterstand in een aantal termijnen betalen.

Betalingsregeling aanvragen

Aanvragen

Heeft u beginnende financiële problemen, dan kunt u ook kijken op een website van het NIBUD, www.zelfjeschuldenregelen.nl. Deze website is er om mensen met beginnende financiële problemen te helpen een oplossing uit te werken.

test