De huur moet voor de eerste van iedere maand op ons rekeningnummer zijn bijgeschreven. Als u problemen heeft met het op tijd betalen van de huur, neem dan contact met ons op om de mogelijkheden door te spreken. We willen voorkomen dat uw situatie uitzichtloos wordt.
Heeft ZVH vijf dagen ná de eerste dag van de maand de huur nog niet ontvangen dan nemen wij contact met u op. We bellen, sturen e-mails, sms-berichten en/of brieven om u eraan te herinneren de huur te betalen.
Wij sturen ook betalingsherinneringen in de vorm van AcceptEmails; digitale acceptgiro's. U kunt dan betalen met iDEAL binnen de vertrouwde bankomgeving. Wanneer u een AcceptEmail gaat betalen zult u zien dat bedrag, betaalkenmerk en rekeningnummer al zijn ingevuld voor uw gemak. Zie ook de veelgestelde vragen onderaan deze pagina.
Bij het dan nog niet betalen ontvangt u een brief met het bericht dat de wettelijke incassokosten in rekening worden gebracht en gaat de vordering naar de deurwaarder.
Laat de achterstand daarom niet oplopen. Neem bij een betalingsachterstand zo snel mogelijk met ons contact op. We kunnen dan meedenken over een eventuele oplossing om de achterstand in te lopen of u in contact brengen met hulp biedende instanties. U kunt ook zelf contact opnemen met het Sociaal Wijkteam in uw buurt om uw problemen te bespreken.
Heeft u beginnende financiële problemen, dan kunt u ook kijken op een website van het NIBUD, www.zelfjeschuldenregelen.nl. Deze website is er om mensen met beginnende financiële problemen te helpen een oplossing uit te werken.
Met vragen of problemen op het gebied van werk & inkomen, wonen, gezinsrelaties, welzijn en zorg kunt u terecht bij een Sociaal Wijkteam.
AcceptEmail is de opvolger van de papieren acceptgiro. Betalen kan veilig en snel met iDEAL, gewoon vanuit de eigen vertrouwde inbox. Overtikken van betaalkenmerken en rekeningnummers is niet nodig; alles is al voor u ingevuld. Zodra de betaling is gedaan verspringt de betaalindicator in het mailtje van kleur en weet u zeker dat een betaling is gelukt.
Het werkt heel eenvoudig: U ontvangt een betaalverzoek als e-mail in uw inbox. De betaling kan direct en snel op een veilige manier worden gestart vanuit de eigen inbox, vanaf elke PC, tablet of smartphone. Om te betalen klikt u op het betaalstrookje in de AcceptEmail of een betaalbutton in de e-mail. U landt op de beveiligde transactiepagina en kiest uw bank om te betalen. Alle benodigde gegevens zijn al voor u ingevuld. Nu hoeft u alleen nog in uw eigen vertrouwde bankomgeving uw bevestiging voor akkoord van betalen te geven. De betaling gaat zoals u dat gewend bent, via internet- of mobiel bankieren van uw eigen bank met de bekende specifieke bank beveiliging. Bij de betaling worden de gegevens gebruikt zoals getoond in de AcceptEmail: foutief betalen is zo uitgesloten.
Ja, er is veel aandacht besteed aan de beveiliging van de dienst. De afzender van de e-mails kan altijd worden geidentificeerd via e-mail authenticatie. Voor extra veiligheid wordt de informatie in het betaalstrookje in de e-mail via een aparte, streng beveiligde verbinding gecommuniceerd. Na het klikken op de betaallink door de ontvanger wordt het betaalproces altijd gestart vanaf de SSL beveiligde transactiepagina van AcceptEmail. Omdat AcceptEmail voor de betaling met iDEAL gebruik maakt van de internet- of mobiele betaalapplicatie van uw eigen bank of de betreffende betaalmethode is betalen zeer veilig.
Controleer altijd goed waar u bent en wat u doet. Als u het niet vertrouwt kunt u contact opnemen met AcceptEmail of met ZVH als ZVH de verzender is van de AcceptEmail. Klik, in geval van twijfel, nooit links in verdachte berichten aan.
Om een AcceptEmail te kunnen betalen met iDEAL moet u de beschikking hebben over een internetverbinding en een internet betaalrekening. In Nederland kan worden betaald met iDEAL vanuit ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, KNAB, Deutsche Bank, Regiobank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers.
Na de betaling geeft de AcceptEmail onmiddellijk de nieuwe status van de betaling aan. Om de actuele status van uw AcceptEmail ook in uw inbox te kunnen zien dient u eerst de afbeeldingen opnieuw te downloaden. Doorgaans volstaat het om de e-mail opnieuw te openen of verversen, dit is echter afhankelijk van uw e-mail service provider.
Ja, de AcceptEmail gaat in zijn geheel naar de nieuwe ontvanger, met de juiste betaalstatus. Het dynamische betaalstookje voorkomt dat de ontvanger van een AcceptEmail dubbel betaalt: als een van de twee ontvangers (de eerste ontvanger of diegene naar wie geforward is) betaalt, toont de AcceptEmail bij beide ontvangers de status ‘betaald’.