Via Mijn ZVH kunt u 24 uur per dag uw reparatieverzoek indienen.
Geen warm water of verwarming?
Heeft u geen warm water of verwarming? En heeft u een geiser of CV-ketel in uw woning? Bel dan direct met de Gasservice op telefoonnummer 0299 432 111. Heeft u een collectieve of gemeenschappelijke installatie, meld het dan aan ZVH.
Verstoppingen
Is een afvoer in uw woning verstopt? Bel dan direct met de firma SOP op telefoonnummer 075 615 88 66. Indien de verstopping komt door nalatigheid, vet of voorwerpen in de afvoer dan wordt het aan u in rekening gebracht. Informatie over goed rioolgebruik vindt u in deze folder van SOP.
Glasschade
Bij glasschade kunt u de de firma Clarixy Telefoonnummer 0800-0205050.
Overige reparaties
Voor overige reparaties kunt u onze reparatielijn bereiken van maandag tot en met donderdag van 9-16.30 uur en vrijdag van 9-12 uur. Via Mijn ZVH kunt u uw reparatie 24 uur per dag melden. Of dien uw reparatieverzoek hieronder in.
Spoedeisend
Voor spoedeisende reparaties (ernstige lekkage, gaslek, stroomstoring, defect voor- of achterdeurslot waardoor deur niet meer op slot kan), bel onze reparatielijn op telefoonnummer 075 68 11 711.
Kosten indien niet aanwezig bij geplande afspraak
Als u de gemaakte afspraak niet nakomt dan brengen wij u de standaard voorrijkosten van € 50,00 in rekening.
Huurder en verhuurder hebben een aantal verplichtingen bij het onderhoud van een woning. Zo is ZVH verantwoordelijk voor het onderhoud aan het casco, de buitenkant van de woning en de installaties. U bent als huurder verantwoordelijk voor bijvoorbeeld het schilderwerk binnen, het onderhoud van uw tuin en kleine reparaties. In het onderhouds-ABC ziet u wat ZVH voor u repareert en voor welke reparaties u zelf verantwoordelijk bent.
Met het ZVH onderhoudsabonnement kunt u een aantal reparaties waar u zelf verantwoordelijk voor bent, aan ZVH uitbesteden. Lees meer over het ZVH onderhoudsabonnement.
Als uw keuken oud is en aan vervanging toe is, dan kunt online een aanvraag indienen voor een nieuwe keuken via Mijn ZVH (bij "stel een vraag") of u kunt ons een e-mail of brief sturen. Wij nemen dan contact met u op en maken eventueel een afspraak met u om te kijken of de keuken vervangen kan worden.
Nee, in het algemeen onderneemt ZVH geen actie in de bestrijding van ongedierte. Er is wel een aantal uitzonderingen:
Schimmel in de badkamer wordt vaak veroorzaakt door te veel achterblijvend vocht na het douchen. Zorg ervoor dat er goed geventileerd wordt. Een eenvoudige manier om te controleren of de afzuiging van de mechanische ventilatie goed werkt, is door een blaadje papier (A4-tje) te houden voor de ventilatieopening. Wordt het papier vastgezogen, dan is er in ieder geval sprake van afzuigen. Valt het papier eraf? Dan werkt de afzuiging niet. Laat dit aan ons weten, dan komt een opzichter van ZVH een inspectie bij u doen.
U kunt ook schimmel voorkomen door de tegels af te drogen na het douchen. En de deur of het raam open te laten staan tijdens of na het douchen. Zie verder onze folder vocht en schimmel voor meer tips en hoe u schimmel kunt verwijderen.
In het onderhoud van cv-installaties maken we een onderscheid in twee verschillende systemen:
Gesloten systeem
Bij een installatie met een gesloten systeem wordt de luchtaanvoer van buiten de woning gehaald. Onderhoud vindt een keer in de twee jaar plaats.
Open systeem
Bij een installatie met een open systeem wordt de lucht aangezogen uit de ruimte waar het toestel is geplaatst. Een geiser is een open verbrandingssysteem. Dit houdt in dat de ruimte altijd voldoende moet worden geventileerd. Open systemen worden jaarlijks onderhouden en gecontroleerd.
In het onderhouds-abc ziet u welke reparaties voor rekening van ZVH zijn en welke voor uw eigen rekening komen.
Als het geen spoed is, hebben deze bedrijven twee weken de tijd om de reparatie uit te voeren.
Tijdens het melden van elektrastoringen vragen wij u altijd een stekkerproef te doen. Om te controleren of de elektrastoring niet aan uw eigen apparatuur ligt, vragen wij u alle stekkers uit de stopcontacten te halen en weer één voor één terug te steken, inclusief uw lampen. Mocht de elektriciën constateren dat de storing door uw eigen apparatuur veroorzaakt is, dan brengen wij de reparatiekosten bij u in rekening.